کدام سقف کاذب مناسب تر است؟ + انواع، مزایا و معایبش

جديدترين اخبار و رويدادهاي دنياي وب و فناوري

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

کدام سقف کاذب مناسب تر است؟ + انواع، مزایا و معایبش

۵ بازديد

سقف کاذب سقف‌های فرعی هستند که از سقف اصلی آویزان می‌شوند. سقف‌های کاذب برای پنهان کردن سیم‌کشی بیش از حد استفاده می‌شوند و برای زیباتر کردن خانه و پوشاندن به هم ریختگی‌ها از این نوع پوشش استفاده می‌شود. در ساخت‌های سازهای این روزها، استفاده از سقف‌های کاذب به بخش جدایی‌ناپذیر توسعه ساخت و سازها تبدیل شده است. صاحبان خانه‌ها و مهندسین سقف‌های کاذب را به‌عنوان راهی برای دور نگه داشتن گرما، سرما و سر و صدای اضافی می‌دانند. سقف‌های کاذب از هر نوع و جنسی که باشند، عنصر مفید غیر قابل انکاری برای طراحی داخلی مدرن هستند. اما در این مقاله ما سعی داریم تا با معرفی و ذکر مزایای هر یک از آنها به شما کمک کنیم تا بدانید کدام سقف کاذب مناسب‌تر است. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

سقف کاذب گچی


سقف کاذب گچی به‌عنوان یکی از انواع پرکاربرد سقف کاذب به شمار می‌رود که قطعات گچی در داخل سقف‌های از پیش ساخته شده ی آلومینیومی قرار می‌گیرند. سقف‌های کاذب گچی به خوبی در برابر حوادث آتش‌سوزی و حریق و همچنین زلزله مقاوم هستند و به‌عنوان یکی از مصالح ساختمانی حامی محیط زیست می‌توان از آنها یاد کرد. یکی از مزایای مهم استفاده از سقف‌های کاذب گچی در توسعه ساخت و سازهای شهری این است که زمان اجرا و نصب آنها به سرعت و به آسانی صورت می‌گیرد. همین امر موجب می‌شود تا طی مسیر ساخت و ساز ساختمان‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

سقف کاذب کناف


سقف‌های کاذب کناف به‌عنوان یکی از انواع سقف‌ها کاذب گچی به شمار می‌روند که از پیش ساخته شده‌اند. از سازه‌های کناف برای زیباسازی سقف و دیوار استفاده می‌شود. این نوع سازه‌های کناف روی پنل‌های از پیش ساخته شده اجرا می‌شوند. استفاده از کناف برای ساخت و ساز و زیبا سازی سقف و دیوارها نوآوری و تکنولوژی کاربردی را به وجود آورده است. در گذشته برای زیبایی و تزئین سقف منازل از گچ‌بری استفاده می‌شد اما به دلیل هزینه‌بر و زمان‌بر بودن اینکار، امروزه سقف کاذب کناف جایگزین آن شده است.
از پیش ساخته بودن سقف‌های کاذب کناف باعث شده تا هزینه گچ‌کار در اجرای آن‌ها حذف شود و برای ساخت و ساز بسیار به صرفه باشند. برای اجرای سقف کناف، سازه‌های گچی از پیش ساخته شده بر روی پروفیل‌های فلزی متصل می‌شوند. علاوه‌بر مقرون به صرفه بودن استفاده از سقف کاذب کناف از دیگر مزایای استفاده از آن می‌توان به مقاومت در برابر رطوبت و سبک بودن آنها اشاره کرد.

سقف کاذب چوبی

این نوع سقف کاذب که از جنس چوب ساخته می‌شوند، برای تزئین بخش مرکزی و یا حاشیه سقف استفاده می‌شوند. طرح و جنس چوب این نوع سقف کاذب روح و جلوه خاصی به خانه شما می‌بخشد. وجود نمای چوبی این سازه‌ها فضایی گرم و دلچسب نیز ایجاد می‌کند. برای نصب سقف‌های کاذب چوبی در ابتدا لمبه کوبی، کلاف کشی و تراز سقف با چهار تراش چوبی به دور سقف انجام می‌شود. برای مشاهده ایده های بیشتر این مطلب را نیز مطالعه نمایید

سقف پلی کربنات پارکینگ


یکی از تکنولوژی‌هایی که امروزه برای پارکینگ‌های رو باز استفاده می‌شود، استفاده از سقف پلی کربنات پارکینگ است. این سقف‌ها که به عنوان نورگیر و سایبان برای محافظت از ماشین‌ها در برابر آب و هوای گرم و سرد است، می‌تواند به سادگی و با هزینه به صرفه قابل اجرا باشد.
از مزایای سقف پلی کربنات علاوه بر پوشاندن پارکینگ‌های سرباز می‌توان به پوشاندن حیاط خلوت، گلخانه، استخر و ... اشاره کرد. سقف‌های پلی کربنات که ساخته شده از ورق‌های پلی کربنات است، در رنگ‌های متنوعی ساخته و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این نوع سقف‌های کاذب به قدری کاربردی، مستحکم و ایمن هستند که امروزه جایگزین خوبی برای سقف‌های شیشه‌ای شده‌اند و به‌عنوان عایق صوتی و حرارتی نیز عمل می‌کنند. همچنین عایق مناسبی در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز می‌باشند.

سقف کاذب رابیس

رابیس به‌عنوان یکی از پرکاربردترین انواع سقف کاذب به شمار می‌رود. این نوع سقف کاذب که ترکیبی از میلگرد و نبشی است سرعت ساخت و سازها را افزایش می‌دهد. این نوع سقف کاذب از توری‌های فولادی به شکل مشبک ساخته شده‌اند. از مزایای ای نوع سقف کاذب می‌توان به سرعت فوق‌العاده خوب آنها در استحکام و چسبیدن ملات‌ها اشاره کرد. همین موضوع به عدم ترک‌خوردگی سقف کمک می‌کند. برای استفاده از این نوع سقف کاذب می‌توانید با استفاده از رابیس مسطح و برجسته طرح مطلوب و دلخواه خودتان را اجرا نمایید.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.