آرشیو خرداد ماه 1401

جديدترين اخبار و رويدادهاي دنياي وب و فناوري

سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

چند راه ساده برای ایمن سازی خانه جدید شما

۷ بازديد

درب اتوماتیک
ایمن‌سازی و افزایش امنیت خانه نیازمند استفاده صحیح از تجهیزات حفاظتی بوده و بدین‌ترتیب امکان مراقبت از جان و مال ساکنین منزل وجود خواهد داشت. روش‌های افزایش امنیت خانه به دو شیوه: اقدامات پیشگیرانه و بررسی وضعیت از راه دور تقسیم شده است. هر کدام از شیوه‌ها دارای جزئیات اجرایی خاص خود بوده و سطح حفاظتی ساختمان مسکونی را افزایش خواهند داد. دیوارکشی، استخدام نگهبان و نگهداری از سگ در محل زندگی طی سالیان گذشته مورد استفاده قرار گرفته است.

اما با پیشرفت انواع فناوری رایانه‌ای در کنار بهبود وضعیت فنی تجهیزات ساختمانی، سبک نوینی در تامین امنیت خانه ایجاد شده است. با استفاده از شیوه نوین، حتی نیازی به حضور در منزل نبوده و تنها با تکیه بر اینترنت، دوربین مداربسته و تماس با پلیس می‌توانید سطح حفاظتی منزل را افزایش دهید. طی این مقاله به دنبال معرفی راه‌های ساده و پر مصرف جهت ایمن‌سازی خانه خواهیم بود. در صورت نیاز به یادگیری نکات اصولی در بهبود سطح امنیت خانه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

درب اتوماتیک پارکینگ

در بسیاری از گزارشات اداره پلیس، افراد پس از سوار شدن در خودرو، بستن درب پارکینگ را فراموش کرده و سارقین از فرصت ایجاد شده بیشترین سود را خواهند برد. با نصب درب اتوماتیک برای منزل این مشکل را حل کرده و به افزایش امنیت خانه کمک کنید. جهت به‌کارگیری از این روش به سمت شرکت‌های ارائه‌کننده خدمات نصب و تعمیر درب اتوماتیک بروید. در صورت استفاده از درب‌های نسل جدید برای بهبود وضعیت امنیتی در آپارتمان‌های با تعداد واحد بالا امکان خرابی آن در اثر استهلاک وجود دارد.

تعمیر درب اتوماتیک

درب‌های خودکار دارای چند موتور الکترونیکی جهت باز و بسته کردن درب بوده و نیازمند سرویس دوره‌ای خواهند بود. همچنین در صورت برخورد خودرو با چارچوب اصلی یا نوسانات برق امکان خرابی موتورهای الکترونیکی را بالا برده و جهت حفظ امنیت خانه، ضرورت تعمیر درب اتوماتیک احساس خواهد شد. قطعی برق در ایام گرم سال سبب آسیب به موتور اصلی شده و درب پارکینگ باز نخواهد شد. از این رو با بهره‌مندی از خدمات تعمیر درب پارکینگ اتوماتیک توسط افراد ماهر و متخصص باید مشکل را رفع نمایید.

استخدام نگهبان

به‌کارگیری از نیروی انسانی به عنوان نگهبان شهرک، کوچه یا چند منزل کنار هم سبب افزایش امنیت خانه شده و از طرفی مکمل دیگر روش‌ها خواهد بود. هر چند هزینه استخدام، پرداخت حقوق ماهانه و بیمه نیروی انسانی زیاد بوده ولی در صورت استفاده از دیگر شیوه‌ها تنها از حضور سارقین باخبر خواهید شد. با حضور فیزیکی نگهبان در منزل امکان بازدید میدانی وجود داشته و حتی پس از انواع باد و بارش سنگین، احتمال آسیب به تجهیزات امنیتی وجود دارد. با اعزام نگهبان امکان بررسی وضعیت سلامت تجهیزات و حتی تعمیر دوربین مداربسته نیز ممکن خواهد بود.

روشنایی هوشمند

 روشنایی اتوماتیک

با نصب انواع منابع روشنایی در قسمت‌های مختلف منزل شاهد کاهش میزان تاریکی محیطی و افزایش امنیت خانه شوید. محیط تاریک در کنار وجود انواع درخت، گل و گیاه بلند بهترین محل برای به دور ماندن از چشم صاحب خانه، نگهبان و دوربین مداربسته است. با استفاده از لامپ‌های سنسوردار و حساس به حرکت نقشه ورود و سرقت دزدان را خنثی کنید. به‌کارگیری این روش علاوه بر افزایش امنیت خانه، در زیبایی محیط بیرون منزل نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. برای مشاهده ایده های بیشتر این مطلب را مطالعه کنید.

نگهداری مدارک، پول و جواهرات در گاوصندوق یا بانک

نگهداری انواع مدارک، پول نقد، جواهرات و طلا در خانه امری عادی بوده و سارقین به نیت دزدین چنین مواردی اقدام به سرقت خواهند نمود. گاوصندوق‌های کوچک به دلیل امکان سرقت از منزل و اقدام به باز کردن پس از پایان کار، چندان اعتباری نداشته و بهتر است از مدل‌ گاوصندوق دیواری استفاده کنید. همچنین جهت افزایش امنیت خانه قادر به انتقال تمامی پول، جواهرات و سرویس طلا را به بانک و قسمت امانت آن را خواهید داشت.

اطلاع به افراد مطمئن در هنگام سفر

در هنگام سفر راه دور و خالی بودن خانه طی چند روز حتماً کلید یدک را به شخصی مطمئن سپرده و از وی بخواهید به شکل مستمر به منزل شما سر بزند. در صورت آشنایی و اطمینان لازم به همسایه‌ها از آن‌ها درخواست کنید تا در طول روز چند بار وضعیت ایمنی منزل را مورد بررسی قرار دهند.