چند نکته برای آماده کردن خانه قبل از وارد شدن به فصل گرما

جديدترين اخبار و رويدادهاي دنياي وب و فناوري

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

چند نکته برای آماده کردن خانه قبل از وارد شدن به فصل گرما

۶ بازديد

 خنک نگه داشتن منزل

همان‌طور که می‌دانید با شروع شدن فصل گرما، یکی از مهم‌ترین و اولین کارهایی که انجام می‌گیرد، سرویس و تعمیر و یا حتی خرید کولر آبی و گازی است. یکی از سریع‌ترین راه‌های خنک نگه داشتن خانه در این فصل استفاده نمودن از دستگاه‌های تهویه خانگی است. اما در نظر داشته باشید استفاده مداوم از آن‌ها فرای از این که هزینه بالایی را در پی دارد، به دلیل منتشر کردن ترکیبات کلرینه و به دنبال آن نازک شدن لایه ازن روش مناسبی نیست و در دراز مدت بنجر به آسیب رساندن به محیط زیست می‌گردد. لذا به منظور کم‌تر استفاده نمودن از سیستم‌های سرمایشی موجود و در عین حال حفظ نمودن دمای مطبوع و خنک در خانه، رعایت نمودن یک سری از نکات از جمله چک نمودن راه های ورود گرما به خانه و ... ضروری است. در ادامه نکانی جهت آماده کردن خانه قبل از وارد شدن به فصل گرما برای شما مخاطبین عزیز آورده شده است که رعایت نمودن هر کدام از آن‌ها می‌تواند تاثیر شگرفی در خنک نگه داشتن خانه و جلوگیری از ورود گرما داشته باشد.

نصب سایبان

 جلوگری از گرما منزل

بدون شک در صورتی که خانه شما هیچ حفاظتی در مقابل نور خورشید نداشته باشد و نور خورشید مستقیما به خانه شما بتابد این می‌تواند موجبات تولید گرمای فراوانی را برای شما فراهم سازد. لذا شما می توانید با کمک گرفتن از سایبان‌ها و ایجاد سایه تا حدود زیادی از میزان گرما بکاهد، هر چه گرمای کم‌تری به پنجره‌ها بتابد، خانه خنک‌تر خواهد ماند. استفاده نمودن از سایبان‌ها یکی از موثرترین روش‌های کم نمودن میزان گرما در فصول گرم سال است.

کمک گرفتن از فن‌ها

با توجه به این که جریان گرم هوا به علت سبک‌تر بودن به سمت بالا می‌رود، لذا در صورتی که هوای گرم قسمت بالایی خانه را خارج نمایید، تا میزان زیادی در خنک کردن خانه‌تان نقش خواهد داشت. استفاده نمودن از فن‌ها جهت تهویه نمودن هوای خانه به شیوه صحیح تاثیر بسیار چشم‌گیری بر خنک کردن خانه دارد. جهت اطلاع از قیمت سرویس، تعمیر و نصب فن کویل می‌توانید سری به اینترنت و سایت‌های معتبر بزنید.

محدود نمودن نور خورشید با کمک گرفتن از گیاهان خانگی

یکی از راه‌هایی که به کمک آن قادر خواهید بود تاثیر گرمای خورشید را تا حد زیادی کم کنید این است که، سعی کنید پنجره‌های خانه خود را با گیاهان آپارتمانی پر نمایید. اگرچه آن ها همانند سایه‌بان، پرده یا کرکره به طور کامل جلوی نور خورشید را نمی‌گیرند اما قادر خواهند بود که از میزان گرما به طور چشم‌گیر و قابل ملاحظه‌ای کم نمایند. به این منظور می‌بایست طوری گیاهان را جلوی پنجره خانه قرار دهید که تا حد ممکن جلوی نور را گرفته و برگ‌هایشان سایه ایجاد نماید. در واقع شما با کمک گرفتن از گیاهان، نه تنها ظاهر زیبایی را به اتاق خود می‌دهید بلکه راهکاری هوشمندانه و جذاب که کاربرد چندمنظوره دارد را به کار خواهید گرفت. برای مشاهده ایده های بیشتر این مطلب را مطالعه نمایید

عایق نمودن

عایق نمودن و ایزولاسیون علاوه بر این که موجب جلوگیری از هدر رفتن گرما در فصول سرد سال می‌گردند، به همان میزان نیز قادر خواهند بود که خانه را نیز از گرمای تابستان حفظ نمایند. از بهترین محیط‌های خانه که با عایق نمودن آن‌ها تا میزان زیادی می‌توان از خانه در مقابل گرما حفاظت نمود، عایق کاری پشت‌بام، سقف و راهرو طبقه بالای خانه است که بیش‌ترین میزان گرما را به خود جذب می‌نمایند. جهت رفع نم ساختمان و نم زدگی سقف آن می‌توانید با شرکت‌هایی که این‌گونه سرویس‌ها را ارائه می‌دهند ارتباط برقرار نمایید.

خنک نگه داشتن خانه با استفاده از پرده ها

کشیدن پرده‌ها در فصول گرم جهت جلوگیری از ورود نور خورشید، راهکاری ساده جهت خنک نگه داشتن خانه است. چرا که میزان زیادی از گرمای خانه، مستقیما از طریق پنجره‌ها وارد خانه می‌گردد. با کشیدن پرده‌ها و ایجاد سایه با کمک آن‌ها تا میزان زیادی از ورود گرمای ناخواسته به محیط خانه جلوگیری خواهید نمود.  استفاده نمودن از پرده‌های ضخیم نه تنها از ورود سرما به خانه جلوگیری می‌نماید، بلکه به همان میزان نیز مانع ورود گرمای بیرون به داخل خانه می‌گردد. به جای پرده ضخیم، می‌توانید از دو لایه پرده نیز استفاده نمایید. در واقع روزها با کشیدن پرده‌های ضخیم یا دو لایه و ایجاد نمودن سایه در خانه، تا میزان قابل ملاحظه‌ای از ورود گرمای هوای بیرون به داخل خانه جلوگیری خواهید نمود. حتما در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان برای پنجره‌ها از پرده‌هایی با رنگ‌های تیره استفاده نکنید. زیرا که پارچه‌های تیره گرمای بسیار بیش تری را نسبت به پارچه‌هایی با رنگ روشن از محیط جذب می‌نمایند، علاوه بر این با نگه داشتن گرما درون الیاف خود باعث گرم‌تر شدن بیش‌تر خانه در فصل تابستان می‌گردند. بنابراین از پرده‌های ضخیم اما با رنگ‌های روشن جهت خنک نگه داشتن محیط خانه خود استفاده نمایید.

کلام پایانی

با توجه به ترفندهای ذکر شده در این مقاله جهت خنک نگه داشتن خانه در فصل تابستان، ابتدا می‌بایست راه‌های ورود گرما به خانه را مد نظر قرار دهیم سپس به استفاده از وسایل سرمایشی روی آوریم، چرا که اگرچه ممکن است به چشم نیاید اما با بستن راه‌های ورود گرما به خانه تا حد زیادی به خنک کردن خانه کمک کرده‌ایم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.