آشنايي با ترندهاي حمام و سرويس بهداشتي در سال 2021

جديدترين اخبار و رويدادهاي دنياي وب و فناوري

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

آشنايي با ترندهاي حمام و سرويس بهداشتي در سال 2021

۱۴ بازديد

تغيير دكوراسيون سرويس بهداشتي

يكي از بخش‌هايي كه اين روزها در طراحي و دكوراسيون خانه، مورد توجه قرار مي‌گيرد، ساخت و يا بازسازي زيبا و مناسب حمام و سرويس بهداشتي است. احتمالا شما نيز طرح‌هاي بسيار جالب و جديدي از اين دو بخش ساختمان را ديده‌ايد كه با شيوه‌هاي نوين و چشم‌نوازي ساخته مي‌شوند. در اين نوشتار سعي داريم برخي از اين مدل‌ها را بررسي كنيم. با ما همراه باشيد.

1. وان و روشويي‌هاي سنگي

چند سالي است كه استفاده از وان در حمام ترند شده است و پيمانكاران ساختماني سعي مي‌كنند براي خانه‌هاي با مساحت متوسط و زياد، اندازه حمام را طوري طراحي كنند كه قابليت قرار دادن وان نيز وجود داشته باشد. حتي سعي مي‌كنند رنگ آن را با توجه به ديگر بخش‌ها انتخاب كنند. همچنين روشويي‌هايي كه داخل حمام و يا سرويس بهداشتي استفاده مي‌شوند، در اشكال گرد و بيضوي، بدون پايه و از جنس سنگ‌هايي با رنگ تيره و يا خاكي هستند كه زيبايي خاصي به محيط حمام و سرويس بهداشتي مي‌بخشند.

2. آينه‌هاي متفاوت

خلاقيت در استفاده از آينه‌ها بسيار متفاوت است؛ در حال حاضر آينه‌هايي در حمام استفاده مي‌شوند كه كناره‌هاي آن به لامپ‌هاي ال اي دي مجهز است و در نتيجه روشن كردن آن، باعث افزايش روشنايي حمام مي‌شود. اين ويژگي در هنگام آرايش و يا اصلاح كردن كمك كننده خواهد بود. همچنين انواعي از اين آينه‌ها قابليت پخش موسيقي دارند، فقط كافي است روي دكمه‌اي كه روي آينه تعبيه شده كليد كنيد تا آهنگ‌هاي مورد نظر شما پخش شوند. همچنين اين آينه‌ها قابليت مخفي كردن وسايل بهداشتي مانند خميردندان و مسواك را دارند، به طوري كه آينه در قابي قرار گرفته كه داخل آن را مي‌توان به قرار دادن وسايل آرايشي و بهداشتي اختصاص داد.

3. حمام شيشه‌اي

يكي از كارهاي جالبي كه در محيط داخلي حمام انجام مي‌دهند، تقسيم‌بندي كردن آن به دو بخش جداگانه است. يك بخش كه معمولا دوش حمام و يا وان در آن قرار مي‌گيرد با ديوار شيشه‌اي از روشويي و ماشين‌لباسشويي جدا مي‌شود و به اين ترتيب از يك فضا براي دو كاربرد مختلف به صورت همزمان استفاده مي‌شود.

4. رنگ‌هاي شاد و گرم

يكي ديگر از كارهاي جديد، استفاده از رنگ‌آميزي‌ها، كاشي‌ها و پاركت‌هاي با رنگ و طرح‌هاي شاد است. به اين ترتيب، ظاهر حمام و سرويس بهداشتي به طور كامل تغيير مي‌كند و روي عيار كلي خانه تاثير بسيار مثبتي دارد.

5. پنجره‌هاي بزرگ

اگرچه در گذشته رسم بر وجود يك پنجره كوچك در حمام بوده است، اما اين روزها يكي از كارهايي كه در خانه‌هاي بزرگ و بيشتر ويلايي انجام مي‌شود، تعبيه پنجره‌هاي بزرگ در حمام است. به اين ترتيب، رطوبت كمتري در محيط آن باقي مي‌ماند و قرار دادن گلدان و گياه را در آن آسان‌تر مي‌كند، چرا كه نور بيشتري براي استفاده آنها وجود دارد.

6. توالت فرنگي

در حال حاضر تلاش مي‌شود در سرويس‌هاي بهداشتي، علاوه بر كاسه توالت ايراني، توالت فرنگي نيز به كار برده شود. همچنين براي خانه‌ها و ساختمان‌هايي كه سرويس بهداشتي و حمام مشترك است، توالت فرنگي گزينه مناسب‌تري است كه در اين محيط‌ها اجرا مي‌شود.

7. شيرهاي اتوماتيك

احتمالا دوره استفاده از شيرهاي آب پيچي به سر آمده و به جاي آن از انواع اهرمي استفاده مي‌شود، اما اين روزها انواع شيرهاي آب به صورت كلاسيك و مدرن طوري ساخته مي‌شوند كه قابليت خودكار باز و بسته شدن داشته باشند و به اين ترتيب، در مصرف آب نيز صرفه‌جويي مي‌شود و ديگر نگراني براي استهلاك و خراب شدن شيرهاي آب نخواهيد داشت.

چند نكته براي اجراي ترندهاي روز

اگر مايل به بازسازي خانه و ساختمان اداري خود هستيد، بسته به مساحت و بودجه‌اي كه داريد، مي‌توانيد مانورهاي مختلفي را براي بهبود وضعيت سرويس بهداشتي و حمام ايجاد كنيد، اما پيش از اين چند نكته را بررسي كنيد:

1.       وضعيت چاه توالت را بررسي كنيد: قبل از آنكه مدل سرويس بهداشتي را با ترندهاي روز تغيير دهيد، اگر به تخليه چاه و يا به لوله بازكني نياز است، از خدمات تخليه چاه و يا لوله باز كني كمك بگيريد. براي اينكار مي‌توانيد از طريق اينترنت مراكز مختلفي كه اين خدمات را ارائه مي‌دهند و البته هزينه‌هاي آنها بر اساس تعرفه‌هاي اتحاديه است، بيابيد.

2.      تعميرات خانه را در اولويت قرار دهيد: براي مثال اگر ساختمان شما مجهز به موتورخانه و پكيج است، سرويس پكيج و يا حتي تعميرات پكيج را در اولويت قرار دهيد. چرا كه وظيفه تامين آب گرم و دماي مناسب هر بخش از خانه به عهده اين تجهيزات است. از يك تعميركار پكيج بخواهيد تمامي بخش‌هاي مربوط به موتورخانه، لوله‌كشي و رادياتورها را چك كند و اگر نياز به نصب پكيج است، آن را انجام دهيد.

3.      همچنين اگر قصد بازسازي حمام و سرويس بهداشتي را داريد، بايد ابتدا از وضعيت پي ساختمان با خبر باشيد. اگر بخشي از آن، رطوبت نشت مي‌كند، لوله‌هاي آب و فاضلاب مشكل دارند، ابتدا تعميرات مربوط به آنها را انجام دهيد.

 

در پايان يادآوري مي‌كنيم براي اينكه چنين ترندهايي را در محيط خانه و ساختمان‌تان پياده كنيد، سعي كنيد از طراحان و پيمانكاران با تجربه و حرفه‌اي كمك بگيريد تا بهترين راهنمايي‌ها را متناسب با شرايط ساختمان شما پيشنهاد دهند. براي مشاهده ايده‌هاي بيشتر از اين مطلب كمك بگيريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.